A „Ha majd szorul a hurok mondunk valamit belföldileg és nemzetközileg” módszere gondolom csak a Forradalom 2.0 után (lásd önkormányzati választások) tűnik el egy időre, bár ebben sem vagyok biztos. Az elmúlt időszak értékelésében nem sok mindent lehetne konkrétan megnevezni, mert nem is történt semmi. Egy valamit kivéve: ilyen nagyarányú személycserét, tömeges kirúgásokat, ellehetetlenítéseket, káderpolitikát még nem látott Európa, de szerintem a Galaktikus Köztársaság sem, miután Palpatine átnevezte Galaktikus Birodalommá, és miután betorzult az Erő sötét oldalától kissé. Itt le is zárom ezt a témát, tényleg ennyi volt eddig a fiataldemokraták ténykedése.
A kormány gazdaságpolitikája
2010.09.06. 13:18
De végre bejelenthetem tisztelt nagyérdemű a forradalmi kormány valódi gazdaságpolitikáját Sz. Péter vagy K. Lajos, esetleg N. Anna helyett:
Pénz kell.
Nincsen.
Gyártani kell.
Nyilván nem nyomtatóval.
Mennyi is most az infláció?
Toljuk fel 8-9% -ra.
Ez már elegendő lesz, kedves barátaim. Talán jut mindenkinek. Túl sokan lettünk, sok az éhes száj, meg a cégek is. Adni kell valamit. Ők is adtak elébb.
Sajnos minden ténykedés ezirányba mutat, bár nem nyíltan, de következményileg borítékolható a szándék. A többi rizsa, morzsa csak.
És akkor meg nem is szóltam a svájci frankról.
Zavart érzek az Erőben, kedves barátaim.
Jó a buli, csak sok itt a Jedi…
105 komment · 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://tiakartatok.blog.hu/api/trackback/id/tr162274995
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Gyuri Geller 2010.09.07. 07:37:04
Nem hiszem el, hogy nem röhögték ki a háta mögött Matolcsy Györgyöt a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének tagjai, amikor azt vízionálta nekik, hogy Magyarország 2030-ra túlszárnyalja az EU átlagos gazdasági fejlettségét, fogyasztási szintj...
Trackback: Egyenes beszéd, kisebb kanyarokkal 2010.09.07. 07:36:02
Mégsem lesz egykulcsos adórendszer - derült ki Orbán Viktor hétvégi, kötcsei megnyilatkozásaiból. Khmmm. Végre értelmes és világos beszéd, tényleg csak támogatni tudom. De hogy egyenes-e, arra az előzmények fényében azért nehezen mernék fogadni.De láss...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
piefke 2010.09.06. 16:22:56
Az infláció felpörG(et)ésével nyilvánvalóan nőnek a nominális adóbevételek is: több "készpéz" lesz a kasszában...
Nominálisan.
Ez is a "nagyobb mozgástér" egyik lehetséges megvalósítási módszere, csakhogy ez is egy "adónövekedés" a polgároknak és a zembereknek is: több pénzt kell kiadni uyganazért a dologért. Mintha pár %-kal feljebb baszták volna az ÁFA-kulcsokat!
Nominálisan.
Ez is a "nagyobb mozgástér" egyik lehetséges megvalósítási módszere, csakhogy ez is egy "adónövekedés" a polgároknak és a zembereknek is: több pénzt kell kiadni uyganazért a dologért. Mintha pár %-kal feljebb baszták volna az ÁFA-kulcsokat!
Nem tudom, nem is érdekel! 2010.09.06. 16:35:30
ez egy dilettáns szar kormány. ordít róluk, hogy semmihez nem értenek, matolcsy pl. egy közgazdasági analfabéta. megkérdezném tőle, hogy mit jelent a konszolidáció, vagy hogy mire jó az IMF, meg se tudna mukkanni. de ez igaz a többi gyökérre is: varga, szijártó. szépen elszórakoztatják magukat ilyen nesze semmi fogd meg jól intézkedésekkel: nemzeti orbán faszság kifüggesztése, trianon nap. kéne végre valamit tenni, csak úgy látszatra
eventus 2010.09.06. 16:46:58
Milyen értelemtől duzzadó az, hogy "MAGYARORSZÁG SZOPNI FOG".
Semmi mondanivaló nincs ebben az írásban, csak értelmetlen uszító jelleget és hozzánemértést olvasok. És még nem is vicces.
Ha te elhiszed, hogy a svájci frank az Orbán kormány miatt 218 Ft akkor, hagyd abba ezt a próbálkozást és kímélj meg a hozzánemértő blablától.
Javaslom nézz utánna miért ilyen erős a svájci frank.
Semmi mondanivaló nincs ebben az írásban, csak értelmetlen uszító jelleget és hozzánemértést olvasok. És még nem is vicces.
Ha te elhiszed, hogy a svájci frank az Orbán kormány miatt 218 Ft akkor, hagyd abba ezt a próbálkozást és kímélj meg a hozzánemértő blablától.
Javaslom nézz utánna miért ilyen erős a svájci frank.
is 2010.09.06. 16:48:22
az inflacio tenyleg a titkos fegyver: 1998-2002 kozott is ezzel eltek (mielott egy droid beirna: 2002 januarjaban meg 10% volt, aztan honapok alatt nyomtak vissza 6%-ra, ebbol latszik, hogy elotte volt mestersegesen magasan tartva)
SiKom 2010.09.06. 16:49:24
Az Indexes cikk kicsit részletesebben írja le azt, ami a valóság lehetett.
Szemben a posztoló által idehányt hazugságokkal:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/09/06/orban_gazdpol_imf/
"Szombaton a kormány utolsó reménye is szertefoszlott. A kormány előtt volt már egy szakértői anyag, amely a lehetséges adóváltozásokat és ezek hatásait vette sorra. A kormány ebből állíthatta össze az adócsomagot. Az eredeti terv az volt, hogy már 2010 második félévétől áttérünk az egykulcsos személyi jövedelemadóra, tehát jelentős adócsökkentéssel indít a kabinet, beváltva régi ígéretét.
A 3,8 százalékos hiánycél tartása és adócsökkentés együtt csak úgy lett volna lehetséges, ha a kormány beveti sokáig jolly jokernek tűnő könyvelési ötletét, és a magánnyugdíjpénztári pénzeket a költségvetésben tünteti fel, jelentősen megemelve így bevételeket, mozgásteret teremtve önmagának."
Előtte taglalja, hogy a Görög események szerencsétlenül jöttek, részben azok söpörték el ezt a lehetőséget.
Szemben a posztoló által idehányt hazugságokkal:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/09/06/orban_gazdpol_imf/
"Szombaton a kormány utolsó reménye is szertefoszlott. A kormány előtt volt már egy szakértői anyag, amely a lehetséges adóváltozásokat és ezek hatásait vette sorra. A kormány ebből állíthatta össze az adócsomagot. Az eredeti terv az volt, hogy már 2010 második félévétől áttérünk az egykulcsos személyi jövedelemadóra, tehát jelentős adócsökkentéssel indít a kabinet, beváltva régi ígéretét.
A 3,8 százalékos hiánycél tartása és adócsökkentés együtt csak úgy lett volna lehetséges, ha a kormány beveti sokáig jolly jokernek tűnő könyvelési ötletét, és a magánnyugdíjpénztári pénzeket a költségvetésben tünteti fel, jelentősen megemelve így bevételeket, mozgásteret teremtve önmagának."
Előtte taglalja, hogy a Görög események szerencsétlenül jöttek, részben azok söpörték el ezt a lehetőséget.
SiKom 2010.09.06. 16:51:05
@TILTAKOZZ az orbáni ELLENforradalom ellen!!!:
"megkérdezném tőle, hogy mit jelent a konszolidáció, vagy hogy mire jó az IMF"
Erre én is kíváncsi lennék. A Románok nyalnak az IMF-nek, és megtettek mindent, de mégis süllyednek tovább...
Hiába emeltek adót és AFAt a románok, az emberek elkezdtek feketézni és adót csalni... és a bevétel alig nőtt!
"megkérdezném tőle, hogy mit jelent a konszolidáció, vagy hogy mire jó az IMF"
Erre én is kíváncsi lennék. A Románok nyalnak az IMF-nek, és megtettek mindent, de mégis süllyednek tovább...
Hiába emeltek adót és AFAt a románok, az emberek elkezdtek feketézni és adót csalni... és a bevétel alig nőtt!
is 2010.09.06. 16:53:23
@eventus: 208 lehetne, azert senki nem szolna. a 218-nak te is utana nezhetsz ezek utan, mert itt az a 10 forint a kerdes. csakugy, mint az euronal.
valamint a mai tortenesek fenyeben holnap este meg nezzunk vissza...
valamint a mai tortenesek fenyeben holnap este meg nezzunk vissza...
is 2010.09.06. 16:56:33
@Sir Kommentor: ezert kell a kiadasokat csokkenteni, ami ellen Orban 15 eve hulyiti a nepet, koztuk teged is. es meg hulyit most is, hogy dehogy kell itt kkoltsegvetesi egyenleget javitani, hadd menjen a koltekezes.
Anti Anyag (törölt) 2010.09.06. 16:57:50
Azért az IMF-el való játék nagyon is jó húzás volt Orbánéktól. Most már speciális Mo-ra szabott csomagjuk van és nem is akarnak beleszólni.
Gyurcsányéknak ez alapból eszükbe sem jutott.
A svájci frank árfolyama nem csak Orbánéktól függ, pontosabban Orbánék ugyan miért rendelnének alá mindent azért, hogy egy svájci frank hiteles jobban járjon, ugyanazzal a gazdaság vétlen szereplője nagyon is rosszul járhat.
Ha már posztot írsz erről, érdemesebb lenne mélyebben elemezni pénzügyi mozgásokat és azok miértjeit.
Persze ha csak az Orbánfika volt a lényeg, akkor bocsesz.
Gyurcsányéknak ez alapból eszükbe sem jutott.
A svájci frank árfolyama nem csak Orbánéktól függ, pontosabban Orbánék ugyan miért rendelnének alá mindent azért, hogy egy svájci frank hiteles jobban járjon, ugyanazzal a gazdaság vétlen szereplője nagyon is rosszul járhat.
Ha már posztot írsz erről, érdemesebb lenne mélyebben elemezni pénzügyi mozgásokat és azok miértjeit.
Persze ha csak az Orbánfika volt a lényeg, akkor bocsesz.
eventus 2010.09.06. 16:58:41
@is: 208 lehetne, azert senki nem szolna.
Jó nevettem, köszi....ez valami lélektani határ???208 minden rendben. 209 és akkor már baj van??
Jó nevettem, köszi....ez valami lélektani határ???208 minden rendben. 209 és akkor már baj van??
vakvarju 2010.09.06. 17:06:11
A kormány gazdaság politikája...., hát erre várok én is!
megint 2010.09.06. 17:08:38
IMF magyar hangja: index.hu.
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.09.06. 17:10:03
Orbán kezdődnek a tüntetések, húzz már a fenébe. Független szakértői kormány kell.
Amíg orbán képben van , nem lesz béke a hazában!
Amíg orbán képben van , nem lesz béke a hazában!
Ttttúúróóó Kkiiitttyyyy yyyyy....y.yyy.yyy......yy 2010.09.06. 17:13:59
Természetesen a jelenlegi gazdasági helyzetet kizzárróllag Gyurcsány, Kóka és az SZDSZ mentheti meg! Hiszen a jelenlegi helyzet kialakításáért fent említett személyek semmit sem tehettek! Egyébként is válságvan-válságvan, ezt ne feledjétek :)))))) Vicc.
Rókakígyó 2010.09.06. 17:18:07
Azt hallottátok, h a mindenpolitika alapja 29 pontos programot hányan találták ki egy hétvégén? 5-en. Erre építik a politikájukat. Nem is merem elképzelni, hogyan történhetett a dolog. Vettek-e elő fehér papírt vagy nem. Ez is egy egyezés a másik komcsi brigád munkamódszerével. Kemény munkára itt számítani nem lehet. Ja és a 2 milliós bérplafon sem vonatkozik az állami cégekre.
SiKom 2010.09.06. 17:18:09
@is:
"ezert kell a kiadasokat csokkenteni, ami ellen Orban 15 eve hulyiti a nepet"
Ebben igazad van.
Csakhogy a demokrácia úgy működik Magyarországon, hogy ha elvesznek pénzt pl. a nyugdíjasoktól, akkor bukják a következő választásokat, és akkor jön az MSZP vagy a Jobbik.
A legnagyobb baj, hogy még nincs, aki jöjjön. LMP? Hehe, egy vicc. MSZP? Az már nincs. Jobbik? Inkább ne...
"ezert kell a kiadasokat csokkenteni, ami ellen Orban 15 eve hulyiti a nepet"
Ebben igazad van.
Csakhogy a demokrácia úgy működik Magyarországon, hogy ha elvesznek pénzt pl. a nyugdíjasoktól, akkor bukják a következő választásokat, és akkor jön az MSZP vagy a Jobbik.
A legnagyobb baj, hogy még nincs, aki jöjjön. LMP? Hehe, egy vicc. MSZP? Az már nincs. Jobbik? Inkább ne...
megint 2010.09.06. 17:21:48
Jó lenne ha utánanézne a sok okos, hogy melyek azok a hatáskörök amikben adott tagállam szabadon dönthet mielőtt térdelnétek a jólelkű Unio előtt. Ezek a nagy nyugati barátaink kurva nagy liberalizmust sürgetnek ha keleti tagállamokról van szó, viszont otthon meg igencsak nacionalista politikát folytatnak, nagyon is védve a hazai piacot, fletó meg társai szépen játszották ki a maradék vagyont külföldre. Ha már a leggazdagabb ember is azt mondja, hogy 8 év alatt kiárusították az országot akkor komoly baj van, hiszen egy milliárdos ebből csak jól szokott kijönni.
Italo Balbo 2010.09.06. 17:22:41
@Sir Kommentor: Miért jobb a piacról hitelt felvenni, mint az IMF-ről? Ugyanis most lényegében erről szól a nagy szabadságharc, hogy honnan szerezzünk hitelt.
KG2000 2010.09.06. 17:25:56
"ilyen nagyarányú személycserét, tömeges kirúgásokat, ellehetetlenítéseket, káderpolitikát még nem látott Európa"
Látott már a Horn, a Medgyessy kormányok kezdeténél. Különben is, elvtárs, nem mindegy az neked, vagy téged is kirúgtak, elvtárs?
"Itt le is zárom ezt a témát, tényleg ennyi volt eddig a fiataldemokraták ténykedése." Már önmagában az önkormányzati képvislők számának felezése országszerte megtakarítás. Kapásból egy pont.
"Zavart érzek az Erőben, kedves barátaim."
LÁTOGASD MEG ORVOSODAT, PSZICHOLÓGUSODAT!
"Jó a buli, csak sok itt a Jedi…"
Azt látom, beleértve az összes blogolót, kommentelőt.
Látott már a Horn, a Medgyessy kormányok kezdeténél. Különben is, elvtárs, nem mindegy az neked, vagy téged is kirúgtak, elvtárs?
"Itt le is zárom ezt a témát, tényleg ennyi volt eddig a fiataldemokraták ténykedése." Már önmagában az önkormányzati képvislők számának felezése országszerte megtakarítás. Kapásból egy pont.
"Zavart érzek az Erőben, kedves barátaim."
LÁTOGASD MEG ORVOSODAT, PSZICHOLÓGUSODAT!
"Jó a buli, csak sok itt a Jedi…"
Azt látom, beleértve az összes blogolót, kommentelőt.
KG2000 2010.09.06. 17:29:45
@megint: Ez az igazság.
Ne feledjük azt sem, hogy 2009-ben pl. Németország vagy Franciaország gigantikus állami élénkítőcsomagot adott a gazdaságának. Azalatt Magyarországot megszorításokra kötelezték.
Orbánék csak azt akarták, amit az említett országok. Akik, ahogy írtad, mérhetetlenül protekcionisták és mérhetetlenül (pofátlanul) igazságtalanok.
Ne feledjük azt sem, hogy 2009-ben pl. Németország vagy Franciaország gigantikus állami élénkítőcsomagot adott a gazdaságának. Azalatt Magyarországot megszorításokra kötelezték.
Orbánék csak azt akarták, amit az említett országok. Akik, ahogy írtad, mérhetetlenül protekcionisták és mérhetetlenül (pofátlanul) igazságtalanok.
megint 2010.09.06. 17:31:08
Csak várjatok , szerintem Fletó otthon szurkol, hogy rábasszon az mszp a választáson, és akkor belovagol ismét , jobbján a rapper molnár, balján pedig a szexbomba vadai, mögötte láncon mesterházy meg szekeres, az abrakot közben liberális mosollyal bauer adagolja, miközben zúgja majd a mónika showban népszerű lett nyugdíjas kórus, hogy "eljött ismét van remény", ez alatt nagyot sóhajtanak a helyükön maradt régi TSZ vezérek , mégiscsak miénk marad a régi szoci gyár.
Samuzia 2010.09.06. 17:36:38
@is: És te mit csökkentenél?
kicsike viktorka 2010.09.06. 17:37:31
@KG2000: látom a fityisz székházban is olvasnak indexet,mikor kapja a blog az ÁSZ vizsgálatot?
megint 2010.09.06. 17:41:03
KG2000, pont az USA féle válságkezelést csinálja a kormány ezt mindig elfelejtik leírni, persze az EU-tól elvárják a kemény megszorításokat, és , hogy a gazdaságot a hazai IMF segítségével tegyék rendbe, nehogy már a kínaiak(vagy más) járjon jobban.
Samuzia 2010.09.06. 17:41:35
Újabb szocialista megmentő!!! Szocialista színekben indul Terry Black
A transzvesztita előadóművész Tökölön lenne MSZP-s önkormányzati képviselő.
Ha-ha-ha... alakul ez, Rédei polgármester, salgótarjáni bohóc után újabb jeles személy
A transzvesztita előadóművész Tökölön lenne MSZP-s önkormányzati képviselő.
Ha-ha-ha... alakul ez, Rédei polgármester, salgótarjáni bohóc után újabb jeles személy
Samuzia 2010.09.06. 17:42:17
Hol a kommentárom?
Samuzia 2010.09.06. 17:43:01
Meg van
KG2000 2010.09.06. 17:44:10
@kicsike viktorka: hi-hi, ne reménykedj, nekem nincs összeköttesésem. Vagy TE MAGAD írtál már a miniszterelnöki hivatalnak a blogról?
okoska100 2010.09.06. 17:58:00
Éljen Orbán király! És éljen a nagybecsű köztársasági (seggnyaló9 elnök úr! Minden úgy jó és mindennek úgy kell történnie ahogy ők akarják! remélem viktor király is alapít egy Viktor érmet és akkor a kedves elvtársával köncsönösen meglephetik egymást. JA és gratulálok annak a kétharmadnak aki megszavazta őket! Így ennek a kétharmadnak a nagy részét királyunk és udvartartása megajándékozta, az általuk felvett chf alapú hitelek esetében egy jóval magasabb havi törlesztővel! HURRÁ HURRÁ HURRÁ! Hisz ezt akarta a kétharmad!
megint 2010.09.06. 17:58:29
Tényleg, most látom milyen jeles emberrel bővülnek a szocik, Black is beállt, most már csak a josi barát és a mónika show szereplői hiányoznak.
kovacsguszti68 2010.09.06. 17:59:02
@Sir Kommentor: ami a görög eseményeket illet: valóban szerencsétlen időpontban jöttek, ennek hatására a magyar CDS felár (is) szépen meg is ugrott. A probléma csak az, hogy amikor az EU, illetve a németek bejelentették, hogy készen állnak a görögök megmentésére, és ennek hatására a piacok valamelyest megnyugodtak, jött két balfasz, aki elkezdett vészmadárkodni, és ahelyett, hogy a CDS felár csökkent volna nálunk is, még jobban elkezdett emelkedni. Ennek (is) az eredménye, hogy közel 100 bp-tal magasabban tudjuk most finanszírozni a költségvetést, mint a választásokkor.
Ezt is szépen taglalta az Indexes cikk.
Ezt is szépen taglalta az Indexes cikk.
Kivlov 2010.09.06. 18:14:21
"...mert nem is történt semmi..."
kezedtnek ez is jó. legalább nem qrták el...
kezedtnek ez is jó. legalább nem qrták el...
na4 2010.09.06. 18:26:55
Inkább a vörösöket fikáznád, akik miatt ide jutottunk :-(
Leonard Zelig 2010.09.06. 18:46:06
@eventus: A "javaslom, nézz utána" már rég nem etikus vitaeszköz. Ha te utánanéztél, adjál forrást, hogy miért annyi a svájci frank, ha nem éppen a Nemzetvezető faszsága miatt.
choko 2010.09.06. 19:09:23
azt gondolom, hogy ennek a gazdaságpolitikának kockás füzet szaga van...rögtönöznek...nem igértek semmit, de ahhoz tartják magukat...azért drukkolok majd:-)))
choko 2010.09.06. 19:14:12
...semmi baj a Ft-gyengüléssel...csak hát itt vanak a devizahitelesek...kérdés: feláldozza-e O.V. kb. 100ezer nem/késvefizetőt 10millió ellenében?
kovacsguszti68 2010.09.06. 19:21:09
@choko: nem csak a CHF erősödés a gond, az USD/HUF árfolyam legalább ennyire rossz a gazdaságnak, különösen a termelő cégeknek. Ami a CHF-et illeti, ez a kérdés nem csak a 100 ezer nem/késve fizető kérdése; rajtuk kívül sokan vannak még CHF-ben eladósodva, és nem csak háztartások, de önkormányzatok is. Az állítólag CHF-ben leszerződött PPP projektekről ne is beszéljünk...
gorcsev54 2010.09.06. 19:32:36
Jó magyar mondás szerint.Olyan szar még nem volt ,hogy szarabb ne lehessen.Ennyit a Fidesz gazdaság politikájáról,meg persze az elődjéről is.
gorcsev54 2010.09.06. 19:35:17
Ja és a cím az rossz! Az emberek fognak szopni ill. már szopnak jó ideje!Vagy mondhatjuk úgy is , hogy a rossz végén állnak.De bezzeg van akik nem.
DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.06. 19:41:17
haha , nem lesz itt semmi sem csak tomeny szopas
Artie 2010.09.06. 19:56:15
@Anti Anyag: Speciális Mo.-ra szabott csomag? Te egyedül vagy ilyen hülye vagy súgnak hozzá?
DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.06. 20:00:45
sikerult olyan helyzetbe hozni az orszagot ahonnan nincs kivezeto ut, csak a lejton lefele vezet a palya, mar csak az a kerdes mikor erunk a pokolba
soproni1 2010.09.06. 20:07:50
Most a közszolgák és devizahitelesek túszai vagyunk.
Ugyanolyan nagy probléma körbetartozás a közös költségtől a villanyszámláig. Amíg ezek helyett is fizetünk, addig egy helyben toporgás lesz.
Remélem a Kósa-Szijjártó-Matolcsy- Járai csoport kishortolta magát, jöhet az építkezés.
Ugyanolyan nagy probléma körbetartozás a közös költségtől a villanyszámláig. Amíg ezek helyett is fizetünk, addig egy helyben toporgás lesz.
Remélem a Kósa-Szijjártó-Matolcsy- Járai csoport kishortolta magát, jöhet az építkezés.
feledékeny 2010.09.06. 20:15:02
@KG2000: "pl. Németország vagy Franciaország gigantikus állami élénkítőcsomagot adott a gazdaságának..." Ezek az országok nem véletlenül gazdag országok? Ne hasonlítsuk már magunkat emezek financiális lehetőségeihez... Sajnos nálunk erre nincs pénz, mert 20 év alatt kifizettük rokkant-nyugdíjakra, családtámogatásra, hitelkamat támogatásra, gázár kompenzációra, mostanában meg főtér díszkövezésre, ahelyett, hogy a gazdaságot működtettük volna...Szerintem.
eszkep 2010.09.06. 20:21:11
"Egy valamit kivéve: ilyen nagyarányú személycserét, tömeges kirúgásokat, ellehetetlenítéseket, káderpolitikát még nem látott Európa, de szerintem a Galaktikus Köztársaság sem"
De igen. 1994-ben. Értem én, hogy butának tartják az ebereket, de valaki elég idős, hogy oly régre is visszaemlékezzen.
Egyébként a személycseréket a megtörtént pozitívnak tartom, de kicsit kevésnek.
De igen. 1994-ben. Értem én, hogy butának tartják az ebereket, de valaki elég idős, hogy oly régre is visszaemlékezzen.
Egyébként a személycseréket a megtörtént pozitívnak tartom, de kicsit kevésnek.
DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.06. 20:22:46
erdekes , mostanaban nem nyilatkoznak mikor is lesz bevezetve a ejuro, ja hogy mar tervben sincs :D
flippant 2010.09.06. 20:23:13
Bakker, ez a pénznyomtatás nem is lenne olyan rossz ötlet. A kormány sutyiban nyomtatna pár ezer milliárd dollárocskát aztán akár meg is emelhetné a csinovnyikok bérét.
eszkep 2010.09.06. 20:23:32
@choko: Mi köze a forint EUR-hoz viszonyított (alig) gyengülésének a CHF EU övezethez viszonyított gyengüléséhez? A CHF az EUR-hoz és az USD-hez képest is erősödik.
mnb.hu-t nézd már meg mielőtt hülyét csinálsz magadból.
mnb.hu-t nézd már meg mielőtt hülyét csinálsz magadból.
megint 2010.09.06. 20:24:43
feledékeny, nem a díszkővel van baj(pl pécs) hanem avval, hogy jó magyar szokás szerint egy hét múlva már töredezik, egy telet nem bír ki
flippant 2010.09.06. 20:25:01
@eszkep: aztán lett e felelősségrevonás? Lóg e a ripacs? Le lett e sittelve görényi, az olajos pintér haverja? Lett e 2 hét alatt rend misskóccon?
El Argentino 2010.09.06. 20:25:05
Má a jányok is politizálnak? Esetleg egy melegfelvonuláson megsértett honpolgár (megdobált b.zi) ragadta magához a blogmotort? szopni, rózsaszín, index főoldal?
feledékeny 2010.09.06. 20:25:13
@eszkep: Kevésnek? Van kormányzat és van szakigazgatás barátom. Abszurdisztán az az ország, ahol az ANTSZ-től a honvéd vezérkaron át, a Katasztrófavédelmen keresztül az Adóhivatali főosztályvezetői szintig ész nélkül (ki)söpörnek. Ezek ugyanis tanult szakmák, nem politikai állások...
eszkep 2010.09.06. 20:25:23
@feledékeny: "Ezek az országok nem véletlenül gazdag országok?"
A Németo. és Franciao. GDP-hez viszonyított államadóssága is magas.
A Németo. és Franciao. GDP-hez viszonyított államadóssága is magas.
eszkep 2010.09.06. 20:26:09
@Anti Anyag: Jó példa egyébként Románia. Hosszú távon érdemes lesz figyelni, mi fog ott történni. Lassú vegetációra tippelek.
flippant 2010.09.06. 20:27:13
@version: Áhhh, Euro? Bakker, ne legyél kisstílű. A KISZ-es matóccsi 2030-ra ígérte, hogy lehagyjuk a rothadó európát
eszkep 2010.09.06. 20:27:23
@flippant: Az Index két hete azon siránkozik, hogy eljárás indul a tolvajok ellen. Ja, hogy a hétvégi razzia eredményeiről nem is olvashattál az Indexen?
Tudatlanság nagy úr...
Tudatlanság nagy úr...
gorcsev54 2010.09.06. 20:27:30
Elmondom mi lesz.Október 3.-ka után minden önkormányzaton narancs zászló mellétűzve a nemzeti együttműködési nyilatkozat, Schmidt Pál átadja a legújabb kitüntetéseket magának, maguknak, több tízezer autó lakás ház vissza a banknak(lehet hogy az én autóm is)-mert tönkre megy a kisvállalkozások a többi ezrekkel(szaporítom a segélyeseket- mert 57 évesen nem kapkodnak utánam-persze tanulni váltani kéne ezt tettem mindig de már unom- a nyugdíjat nem élem meg mert az még hét év-gondoskodtak róla-arról is ,hogy az általam külön fizetett öngondoskodásom szart se érjen.Megjön a tél több százan megfagynak az utcán vagy a még nem árverezett házukban-egymillió munkahely lesz (majd egyszer)most csak még több munkanélküli,de nem baj mert minden oké mert Magyarország Európa erős állama lesz(legalább is terrorelhárításban)felemelkedik a magyar foci( jelei már látszanak a múlt heti mérkőzésen)lesz mindenkinek 50 lityi pálinkája(tüzelő helyett) legfőbb gond továbbra is a gárda ruha,majd fizetik a százezreket amíg bírják(lesz bevétel azért nem pofozza haza őket Viktor a lóvé jól jön)Ja elszámoltatás is lesz!Nekünk!Nem a felelősöknek. Ja euró is lesz-csak nem nekünk-nekik a bankszámlán, de lehet egy db sms -ért házvezető nőnk csak az sms-re se lesz pénzünk.Na szóval mi itt maradunk fiatalok el-mint az én gyerekem.Most több hirtelen nem jut eszembe-majd mások kipótolják.
eszkep 2010.09.06. 20:28:51
@feledékeny: Szerinted a jobboldalnak nincsenek szakemberei?
Értem én, hogy külügyminiszternek jó volt pszichoterapeuta, pénzügyminiszternek sosem praktizált orvos, de most már ideje volt kompetens embereket odaültetni.
Értem én, hogy külügyminiszternek jó volt pszichoterapeuta, pénzügyminiszternek sosem praktizált orvos, de most már ideje volt kompetens embereket odaültetni.
eszkep 2010.09.06. 20:29:28
@kamu schmitt" díjat a gonosz törpének karácsonyra!:
Amíg MSZP van, nem lesz béke hazánkban.
Amíg MSZP van, nem lesz béke hazánkban.
DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.06. 20:29:34
@flippant:
"A KISZ-es matóccsi 2030-ra ígérte, hogy lehagyjuk a rothadó európát "
naja ezen akkorat rohogtem, hihetetlen hogy ilyet kimert ejteni a szajan
"A KISZ-es matóccsi 2030-ra ígérte, hogy lehagyjuk a rothadó európát "
naja ezen akkorat rohogtem, hihetetlen hogy ilyet kimert ejteni a szajan
eszkep 2010.09.06. 20:30:49
@choko: retardált hülyéknek olvasnivaló:
mandiner.blog.hu/2010/09/04/forintarfolyam_katasztrofa
Egyébként devizahitelt nem kötelező felvenni. Apropó, kik is szüntették meg a kedvezményes forint alapú lakáshitelt? Mikor is futott fel a devizahitel?
Szar dolog szembenézni az igazsággal mi?
mandiner.blog.hu/2010/09/04/forintarfolyam_katasztrofa
Egyébként devizahitelt nem kötelező felvenni. Apropó, kik is szüntették meg a kedvezményes forint alapú lakáshitelt? Mikor is futott fel a devizahitel?
Szar dolog szembenézni az igazsággal mi?
El Argentino 2010.09.06. 20:30:59
@gorcsev54: Kihagytad a királyság megalapítását és a koronázást a befagyott Dunán.
flippant 2010.09.06. 20:33:39
@eszkep: Olvastam, de a nép kötelet akar. S effektíven felelősségre vonásokat. S nem olyat mint a holokauszton viccelődő cusiék nevetséges törlését.
És amint megpiszkálják az olajos pintér haverját az visszakérdez, hogy mi a szitu Kaya ibrahimmal.
Nem lesz itt semmilyen felelősségrevonás, narancsos majmok mert a fidesz is hiteltelen (ő is részt vett kurvaország gyarmatosításában). Lesz helyette megemelt törlesztőrészlet és megadóztatott minimálbér. Élvezzétek.
És amint megpiszkálják az olajos pintér haverját az visszakérdez, hogy mi a szitu Kaya ibrahimmal.
Nem lesz itt semmilyen felelősségrevonás, narancsos majmok mert a fidesz is hiteltelen (ő is részt vett kurvaország gyarmatosításában). Lesz helyette megemelt törlesztőrészlet és megadóztatott minimálbér. Élvezzétek.
Spiro 2010.09.06. 20:47:16
Politikusaink dilettantizmusától, csak az menthet meg minket, ha az Alkotmányba lenne rögzítve a maximális államadóság mértéke, illetve az, hogy ameddig azt el nem érjük csak sufficites költségvetést szabad elfogadni, végrehajtani.
Ez keretben tartaná bárkinek a politizálását, az ámokfutását. (ráadásul ez mentesíti a pártokat az ígérgetés kényszere alól is)
Pláne ha a politikusi objektív felelőség jegyében, az ilyen Alkotmánysértés esetén, a Köztársasági elnök automatikusan feloszlatná a parlamentet (minden kormánytag és kormánypárti képviselő teljes vagyon elkobzása mellett) és új választásokat írna ki, egy pillanat alatt rend lenne a fejekben.
Üzenem a Fidesz potentátjainak, hogy jelenleg felesleges gyenge HUF árfolyammal tuningolni az inflációt, mert ez most nem fog extra adóbevételeket generálni, mert ha nem tűnt volna fel a kis.ker forgalom 4% csökkent, mert a devizahitelesek a Bankba hordják a jövedelmüket és nem fogyasztanak.
Így az infláció emelkedés csak a nyomorukat növeli (pláne a növő törlesztők mellett, ami mellékhatása a HUf gyengítésének) , de a fogyasztásukat nem.
Ez keretben tartaná bárkinek a politizálását, az ámokfutását. (ráadásul ez mentesíti a pártokat az ígérgetés kényszere alól is)
Pláne ha a politikusi objektív felelőség jegyében, az ilyen Alkotmánysértés esetén, a Köztársasági elnök automatikusan feloszlatná a parlamentet (minden kormánytag és kormánypárti képviselő teljes vagyon elkobzása mellett) és új választásokat írna ki, egy pillanat alatt rend lenne a fejekben.
Üzenem a Fidesz potentátjainak, hogy jelenleg felesleges gyenge HUF árfolyammal tuningolni az inflációt, mert ez most nem fog extra adóbevételeket generálni, mert ha nem tűnt volna fel a kis.ker forgalom 4% csökkent, mert a devizahitelesek a Bankba hordják a jövedelmüket és nem fogyasztanak.
Így az infláció emelkedés csak a nyomorukat növeli (pláne a növő törlesztők mellett, ami mellékhatása a HUf gyengítésének) , de a fogyasztásukat nem.
DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.06. 20:54:19
@Spiro: nem vetted meg eszre hogy minden honap elejen emelkedik meg a svajci frank , meg az euro
ilyenkor kuldik ki a bankok a szamlakat
manipulalas aldozata az orszag
es van ra egy ezresem hogy ebben mindenki benne van
ilyenkor kuldik ki a bankok a szamlakat
manipulalas aldozata az orszag
es van ra egy ezresem hogy ebben mindenki benne van
Húsleves 2010.09.06. 20:57:47
"Pénz kell.
Nincsen."
Honnan lenne? Elloptátok.
"És akkor meg nem is szóltam a svájci frankról."
És akkor még nem is szóltál a BKV-ról, a parkolási Kft-kről, a Volán-ról, Sukoróról, Hagyóról, Mesterházyról, Demszkyről, Zuschlagról, arról, hogy a nagy tudású Gyurcsány-kormány csődközelbe sodorta az országot, amit azután csak IMF kölcsönnel lehetett eltusolni, amit most fizetünk meg.
Hiteltelen szarkavarók vagytok. Hazudozzatok tovább, remélem a következő is 2/3-ad lesz.
Nincsen."
Honnan lenne? Elloptátok.
"És akkor meg nem is szóltam a svájci frankról."
És akkor még nem is szóltál a BKV-ról, a parkolási Kft-kről, a Volán-ról, Sukoróról, Hagyóról, Mesterházyról, Demszkyről, Zuschlagról, arról, hogy a nagy tudású Gyurcsány-kormány csődközelbe sodorta az országot, amit azután csak IMF kölcsönnel lehetett eltusolni, amit most fizetünk meg.
Hiteltelen szarkavarók vagytok. Hazudozzatok tovább, remélem a következő is 2/3-ad lesz.
DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.06. 21:00:10
"amit most fizetünk meg"
tevedsz , nem most, jovore, a bankado ennek az 1/3-at fedezi , tippelj honnal lesz meg a masik fele
tevedsz , nem most, jovore, a bankado ennek az 1/3-at fedezi , tippelj honnal lesz meg a masik fele
Húsleves 2010.09.06. 21:01:17
És egy kis ínyencség a demokrácia hős védelmezőiről
torokgaborelemez.blog.hu/2010/09/05/240_mit_csinal_az_elemzo
Olvassátok el a "Szolgálati közlemény" és a "Szolgálati közlemény 2" részeket. Érdemes.
torokgaborelemez.blog.hu/2010/09/05/240_mit_csinal_az_elemzo
Olvassátok el a "Szolgálati közlemény" és a "Szolgálati közlemény 2" részeket. Érdemes.
Spiro 2010.09.06. 21:14:26
@version:
A Bankadó rossz, e helyett THM plafon kellett volna.
Az állam részéről a Bankadó beszedése pont olyan, mint amikor a rablót nem elmarasztalják, hanem kérünk a zsákmányából a hallgatásunkért.
A Bankok a 1-2 hónapos deviza/HUF swap-okból (kvázi Ft-ot cserélnek devizáért 100% fedezettel) szerzik be deviza hitelek finanszírozáshoz szükséges devizát, jellemzően kizárólag saját anyjuktól. Ennek a gyakorlatnak még az a qurva nagy hátulütője, hogy a devizáért felajánlott ~6000MRD Ft kiszívódik a magyar gazdaságból, miközben a hitelesek által jelzálogba adott ingatlan fedezet nem szolgál semmire (normális esetben ezt kellene refinanszíroztatni az anyákkal és az itt maradó 6000MRD Ft leszoríthatná a HUF kamatokat).
Ebben a tranzakcióban a kölcsönbe kapott deviza kamat 0,5-1%, és ebből a különböző varázslattal (kockázati felárra való hivatkozás, stb.) eljutunk oda, hogy a deviza hitelek THM-je ~9%, ami több mint duplája az indokolt szintnek (na, ez a rablás!).
Ha fair és a nyugatihoz azonos szintű díjakat, marge-okat alkalmaznának a Bankok, akkor a válság előtti szintek alatt lennének a törlesztők (a kormánynak és a szabályzóknak ez erőfölénnyel, monopóliumokkal szemben kellene fellépni, nem együtt rabolni).
Ez a devizahiteleseknek a ~6000MRD Ft-nyi állományon évi ~300MRD Ft extra befizetőt jelent (nagyságrendjeiben ez teszi ki a Bankszektor nyereségét is, hiszen a többi üzletág a válság miatt döglődik). Ez a 300MRD nem kerül elfogyasztásra (ez látszik a ~7500MRD Ft-os kiskereskedelmi forgalom ~4%-os visszaeséséből), ami 75MRD ÁFA kiesést és további 40MRD egyéb adó, illetve járulék kiesést okoz. Továbbá ez munkahelyek megszűnését is jelenti.
Ez továbbá közvetve 0,4% GDP visszaesést okoz (ezért, ha nem bankadó lenne, hanem mondjuk THM törvényi maximum (pl. LIBOR + max. 3%, a >150%-os fedezetű ingatlan hitelekre), akkor a GDP arányos hiány nominálisan magasabb lehetne ~120MRD-dal, hiszen az arány nem változna, ha a számláló és nevező is nő (tehát nem kellene packázni az IMF-fel, EU-val).
A deviza hitelek mögötti fedezet több mint 2-szerese a hitelállománynak, így a finanszírozói bukásának kockázata 0%, hiszen az EU viszonylatban is nyomot magyar ingatlanárak miatt, nem törlesztés esetén ez azt jelenti, hogy az ingatlan előállítási költsége alatt is árverezhet a bank és még mindig pénzénél van (ezért indokolatlan a magas kamat felár, hiszen esetleges HUF leértékelődés a külföldiek számára még olcsóbbá is teszi a magyar ingatlanokat)
Így látható, hogy a Bankoktól elvárt ez évi 120MRD bankadó qurva egyszerűen összejöhetne máshogy, pl. a THM törvényben szabott maximalizálásával, ami levenné a kést a lakosság torkáról.
A fentiekben nincs benne az, hogy a Ft hitelesek is szívják a „kockázati felárra” hivatkozva az indokoltnál magasabb kamatszinteket, ami a fentiek analógiájában fogyasztás csökkenést, adóbevétel kiesést és GDP-, foglalkoztat és visszaesést okoz.
Ezek tények, lehet gondolkodni!
u.i: A fogyasztás visszaesésnek egy jótékony hatása volt, hogy a deviza külker mérlegünk 2 éve havonta 200-600M EUR-val (máig összesen 8MRD EUR) folyamatosan pozitív, ezért arra kell csak figyelni, hogy amennyiben a deizahitelesek újra fogyasztani tudnak majd, akkor azt javarészt magyar árukra költsék.
A Bankadó rossz, e helyett THM plafon kellett volna.
Az állam részéről a Bankadó beszedése pont olyan, mint amikor a rablót nem elmarasztalják, hanem kérünk a zsákmányából a hallgatásunkért.
A Bankok a 1-2 hónapos deviza/HUF swap-okból (kvázi Ft-ot cserélnek devizáért 100% fedezettel) szerzik be deviza hitelek finanszírozáshoz szükséges devizát, jellemzően kizárólag saját anyjuktól. Ennek a gyakorlatnak még az a qurva nagy hátulütője, hogy a devizáért felajánlott ~6000MRD Ft kiszívódik a magyar gazdaságból, miközben a hitelesek által jelzálogba adott ingatlan fedezet nem szolgál semmire (normális esetben ezt kellene refinanszíroztatni az anyákkal és az itt maradó 6000MRD Ft leszoríthatná a HUF kamatokat).
Ebben a tranzakcióban a kölcsönbe kapott deviza kamat 0,5-1%, és ebből a különböző varázslattal (kockázati felárra való hivatkozás, stb.) eljutunk oda, hogy a deviza hitelek THM-je ~9%, ami több mint duplája az indokolt szintnek (na, ez a rablás!).
Ha fair és a nyugatihoz azonos szintű díjakat, marge-okat alkalmaznának a Bankok, akkor a válság előtti szintek alatt lennének a törlesztők (a kormánynak és a szabályzóknak ez erőfölénnyel, monopóliumokkal szemben kellene fellépni, nem együtt rabolni).
Ez a devizahiteleseknek a ~6000MRD Ft-nyi állományon évi ~300MRD Ft extra befizetőt jelent (nagyságrendjeiben ez teszi ki a Bankszektor nyereségét is, hiszen a többi üzletág a válság miatt döglődik). Ez a 300MRD nem kerül elfogyasztásra (ez látszik a ~7500MRD Ft-os kiskereskedelmi forgalom ~4%-os visszaeséséből), ami 75MRD ÁFA kiesést és további 40MRD egyéb adó, illetve járulék kiesést okoz. Továbbá ez munkahelyek megszűnését is jelenti.
Ez továbbá közvetve 0,4% GDP visszaesést okoz (ezért, ha nem bankadó lenne, hanem mondjuk THM törvényi maximum (pl. LIBOR + max. 3%, a >150%-os fedezetű ingatlan hitelekre), akkor a GDP arányos hiány nominálisan magasabb lehetne ~120MRD-dal, hiszen az arány nem változna, ha a számláló és nevező is nő (tehát nem kellene packázni az IMF-fel, EU-val).
A deviza hitelek mögötti fedezet több mint 2-szerese a hitelállománynak, így a finanszírozói bukásának kockázata 0%, hiszen az EU viszonylatban is nyomot magyar ingatlanárak miatt, nem törlesztés esetén ez azt jelenti, hogy az ingatlan előállítási költsége alatt is árverezhet a bank és még mindig pénzénél van (ezért indokolatlan a magas kamat felár, hiszen esetleges HUF leértékelődés a külföldiek számára még olcsóbbá is teszi a magyar ingatlanokat)
Így látható, hogy a Bankoktól elvárt ez évi 120MRD bankadó qurva egyszerűen összejöhetne máshogy, pl. a THM törvényben szabott maximalizálásával, ami levenné a kést a lakosság torkáról.
A fentiekben nincs benne az, hogy a Ft hitelesek is szívják a „kockázati felárra” hivatkozva az indokoltnál magasabb kamatszinteket, ami a fentiek analógiájában fogyasztás csökkenést, adóbevétel kiesést és GDP-, foglalkoztat és visszaesést okoz.
Ezek tények, lehet gondolkodni!
u.i: A fogyasztás visszaesésnek egy jótékony hatása volt, hogy a deviza külker mérlegünk 2 éve havonta 200-600M EUR-val (máig összesen 8MRD EUR) folyamatosan pozitív, ezért arra kell csak figyelni, hogy amennyiben a deizahitelesek újra fogyasztani tudnak majd, akkor azt javarészt magyar árukra költsék.
Bekre Pál 2010.09.06. 21:19:04
@Rókakígyó: Igazat beszélsz! Nem bizony! Nézzük csak meg az MVM új vezetőinek bérezését: www.mvm.hu/resource.aspx?ResourceID=mvm_javadalmazas_2010_09_01
Tök érdekes, ugyanazon poszton dolgozó (de természetesen a lecserélt, valószínűleg nem kommunista) vezető akár fél millával is többet keres! Nézd csak a régit:
www.mvm.hu/resource.aspx?ResourceID=CXXII_kozzetettel_2010_08_13
Ja és tök véletlenül a javadalmazás közzététele lekerült az MVM első oldaláról, jó mélyen 2-3 klikknyire mélyen...
He. Hehe.
Ubork@b@szók!
Tök érdekes, ugyanazon poszton dolgozó (de természetesen a lecserélt, valószínűleg nem kommunista) vezető akár fél millával is többet keres! Nézd csak a régit:
www.mvm.hu/resource.aspx?ResourceID=CXXII_kozzetettel_2010_08_13
Ja és tök véletlenül a javadalmazás közzététele lekerült az MVM első oldaláról, jó mélyen 2-3 klikknyire mélyen...
He. Hehe.
Ubork@b@szók!
Bekre Pál 2010.09.06. 21:25:05
Hoppá hoppá! Kicsit megkeverték a malátát...
A volt kommunikációs vezetőnek, csak 17 év gyakorlata volt, 1 milláért hajtott, az új 0 év gyakorlattal másfelet kap: www.mvm.hu/resource.aspx?ResourceID=MVM_CXXII_kozzetetel_2009_04_14_v1 KORREKT!
A volt kommunikációs vezetőnek, csak 17 év gyakorlata volt, 1 milláért hajtott, az új 0 év gyakorlattal másfelet kap: www.mvm.hu/resource.aspx?ResourceID=MVM_CXXII_kozzetetel_2009_04_14_v1 KORREKT!
DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.06. 21:37:25
@Spiro: ha a bankadot leszamitjuk az imf reszletbol amit jovore kell visszafizetni
marad ugy 300 milliard forint , ezt eolsztva a keresok szamaval ami 2 millio ,az jon ki hogy 150 ezer forinttal lesz kevesebb bere jovore minden keresonek, mar csak az a kerdes ki fogja szopni a nagyobbat a szegenyek vagy a kozepreteg
marad ugy 300 milliard forint , ezt eolsztva a keresok szamaval ami 2 millio ,az jon ki hogy 150 ezer forinttal lesz kevesebb bere jovore minden keresonek, mar csak az a kerdes ki fogja szopni a nagyobbat a szegenyek vagy a kozepreteg
DarthVader 2010.09.06. 21:48:06
én is hülységnem tartanám a postiró ötletét, de feltünt valami.
Jön egy fasság, (Kósa) meglódul a forintárfolyam. Majd megnyugszik, megindul visszafelé. Akkor megint jön egy másik fasság. (Szíjjártó)
Ugyanez nemrég: hír: a kormány tárgyal a választások után az IMF-fel Forintárfolyam megindul lefelé. Másnap a minisztérium: nem lesz tárgyalás a hitelmegállapodásról. Forint sebesen fel.
Valami államtitkár: a svájci frank magas árfolyama csak átmeneti, üzeni a banknak, hogy nem kell kamatot emelni. Erre a forint emelkedéssel reagál.
Mintha direkt nem hagynák az árfolyamot korrigálni.
Jön egy fasság, (Kósa) meglódul a forintárfolyam. Majd megnyugszik, megindul visszafelé. Akkor megint jön egy másik fasság. (Szíjjártó)
Ugyanez nemrég: hír: a kormány tárgyal a választások után az IMF-fel Forintárfolyam megindul lefelé. Másnap a minisztérium: nem lesz tárgyalás a hitelmegállapodásról. Forint sebesen fel.
Valami államtitkár: a svájci frank magas árfolyama csak átmeneti, üzeni a banknak, hogy nem kell kamatot emelni. Erre a forint emelkedéssel reagál.
Mintha direkt nem hagynák az árfolyamot korrigálni.
gorcsev54 2010.09.06. 21:48:40
@Húsleves: Én is bízom csak nem abba ,hogy bárki ebben az országban még egyszer 2/3 kap.Ébresztő egyik hülyeségből a másikba?Ja és még valamit mi nem hazudunk, (főleg mivel nem az Mszp a kedvencünk)de ugyanazok vannak most is hatalmon mint akik eddig.(nem személyekre kell gondolni a gyengébbek kedvéért)Ja és a király semmivel sem különb az elődjénél, csak a szín más- majd az elkövetkező 3 év bebizonyítja.
Cuppanj a végére! (törölt) 2010.09.06. 21:51:32
Hálistennek megint a rabszolgák és középszopók cuppannak a végére.Mi kőgazdagok meg sem érzünk semmit.Csak értetlenül nézelődünk körbe megint:
-Miféle válság,most repültünk haza Honoluluból és tele volt magyarokkal?!
Ezzel is a jó kis Jobbik megerősödösét támogatjuk.Igaz-e?
-Miféle válság,most repültünk haza Honoluluból és tele volt magyarokkal?!
Ezzel is a jó kis Jobbik megerősödösét támogatjuk.Igaz-e?
Húsleves 2010.09.06. 21:54:15
@gorcsev54: de igen, különb az elődjénél, hiába próbáltok maszatolni. Nem makulátlan (nem is hisz ma már ilyenben senki), de nem egyenlő az előző kormánnyal. A liberális kormány nem csak lopott, hanem kiárusította, külföldiek kezére játszotta a közvagyont, és a hatalmát csak megosztó politikával tudta fenntartani. Sokkal kártékonyabbak bárki másnál.
gorcsev54 2010.09.06. 21:54:28
@DarthVader: Abban nyugodt lehetsz Kósa és Szíjjártó lóvéja nem forintban van,ill van amikor abban és van amikor nem abban,ugye ki tudja mindenki számolni mennyit lehet ezzel egy nap alatt keresni.Na persze nem a nagymama nyugdíjból kapargatott betétkönyvével.Meg azt is ki lehet találni kik azok a fránya befektetők, akiknek ez így jó.
gorcsev54 2010.09.06. 22:01:24
@Húsleves: Hatalmas az érdem:Én csak egy sportszeletet loptam bezzeg a Pistike egy egész táblacsokit.És még valami a hozzáértés sem több-akkor nem kellett volna nyolc évet várni-és nehogy azzal gyere mert "azemberek" akarták így!(hiszen még a hülye is látta mekkora támogatottsága volt.Ja ,hogy Magyarországon nem szabad kormányt buktatni akár milyen,de bezzeg abban a fránya unióban nem muszáj ki tölteni a ciklus)
blokkos 2010.09.06. 22:15:56
@DarthVader:
Nem mintha! Valószínű, hogy direkt! Csak még nem tudom az okát. Lehet, hogy a bedőlt lakáshitelesek házaira aspirál néhány kormányközeli "Pógár"? Mert, hogy hosszú távon az állam nem fogja ezeket a lakásokat megtartani, az tuti.
Nem mintha! Valószínű, hogy direkt! Csak még nem tudom az okát. Lehet, hogy a bedőlt lakáshitelesek házaira aspirál néhány kormányközeli "Pógár"? Mert, hogy hosszú távon az állam nem fogja ezeket a lakásokat megtartani, az tuti.
blokkos 2010.09.06. 22:18:25
@Húsleves:
Én is! csak nem oda!
Én is! csak nem oda!
blokkos 2010.09.06. 22:26:06
csak azt tudnám, hogy szavazáskor hol voltatok? Mi a túróért nem mentetek el! Így ezek azt hiszik, tényleg a többség akaratából vannak ott.
DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.06. 22:28:58
@blokkos: a tobbseg beszivta a maszlagot, de nem is ez a baj, hanem az hogy nincs megoldas a helyzetre
ugyanugy ahogy a cigany kerdesre sincs jo valasz
teljesen mindegy ki van kormanyon, ha a jobbik lenne akkor most azt szidnank
ugyanugy ahogy a cigany kerdesre sincs jo valasz
teljesen mindegy ki van kormanyon, ha a jobbik lenne akkor most azt szidnank
Arw 2010.09.06. 22:33:12
@KG2000:
Emlékeztető: 1994-ben Hornék július végéig még a közigazgatási államtitkároknak csak a negyedét cserélték le, Kuncze és Lotz érintetlenül hagyta államtitkári gárdáját. Majd 1998, mikor Orbánék beiktatásuk előtt már nekiláttak. A minisztériumi főhivatalnokok 90 %-át menesztették többek közt. A 2002-ben újrázó MSZP- SZDSZ sem lépte túl a mostani méreteket.
+ Orbán 2002-ben a választások előtt, márciusban 400 főtisztviselőt nevezett ki 5 évre, majd a bukta után ügyvezetőként még 65 főt.
Remek teljesítmény.
Forrás: HVG, 2010. 07. 17. 8. oldal
Emlékeztető: 1994-ben Hornék július végéig még a közigazgatási államtitkároknak csak a negyedét cserélték le, Kuncze és Lotz érintetlenül hagyta államtitkári gárdáját. Majd 1998, mikor Orbánék beiktatásuk előtt már nekiláttak. A minisztériumi főhivatalnokok 90 %-át menesztették többek közt. A 2002-ben újrázó MSZP- SZDSZ sem lépte túl a mostani méreteket.
+ Orbán 2002-ben a választások előtt, márciusban 400 főtisztviselőt nevezett ki 5 évre, majd a bukta után ügyvezetőként még 65 főt.
Remek teljesítmény.
Forrás: HVG, 2010. 07. 17. 8. oldal
DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.09.06. 23:15:15
lehet szidni gyurcsanyt, de a gorogok , romanok ugyanugy beszoptak, meg izland is
es meg kitudja ki fogja ezutan beadni a kulcsot
ez a helyzet nem az mszp sara, hanem a globalizacioe, kina a nyugat hatan tor elore, ha ok vegeztek jonnek az indiaiak, ha nem hulyek
magyarorszagnak milye van ami eladhato, asvanykincs, olaj, gaz , arany ZERO
emberi rabszolga, minimalis
az egyetlen amivel meg lehetne alapozni a jovot az a tudas , de mivel ennek minimum 20-30 ev atfutas kell , politikusoknak ezt magyarazhatja az ember , azok csak 4 evekben gondolkodnak
es meg kitudja ki fogja ezutan beadni a kulcsot
ez a helyzet nem az mszp sara, hanem a globalizacioe, kina a nyugat hatan tor elore, ha ok vegeztek jonnek az indiaiak, ha nem hulyek
magyarorszagnak milye van ami eladhato, asvanykincs, olaj, gaz , arany ZERO
emberi rabszolga, minimalis
az egyetlen amivel meg lehetne alapozni a jovot az a tudas , de mivel ennek minimum 20-30 ev atfutas kell , politikusoknak ezt magyarazhatja az ember , azok csak 4 evekben gondolkodnak
fingerbangs 2010.09.07. 03:07:58
esetleg lehetnének felelősök, az elmúlt 9 évből, akiket esetleg megbüntetnek, de nincsenek, mert akkor a fideszre is vallana a sok mocskos mszp-s
és akkor kiborulna a nagy teli bili
és akkor kiborulna a nagy teli bili
nestrot10 2010.09.07. 06:15:39
ELMONDTA ORBÁN A SAJÁT ÖSZÖDI BESZÉDÉT Kötcsén,....mindenki értette, hiába beszélt ködösítve ....ahogy szokott...
Ha megszorít azért kell elzavarni, mert hazudott.HITELTELEN AZ ORBÁN!
Ha nem szorít meg akkor Magyarország teljes csődjét okozza--tehát azért kell elzavarni..
TEHÁT MINDENKÉPEN KÁRTÁKONY MAGYARORSZÁGNAK ORBÁN ÉS BANDÁJA
Ha megszorít azért kell elzavarni, mert hazudott.HITELTELEN AZ ORBÁN!
Ha nem szorít meg akkor Magyarország teljes csődjét okozza--tehát azért kell elzavarni..
TEHÁT MINDENKÉPEN KÁRTÁKONY MAGYARORSZÁGNAK ORBÁN ÉS BANDÁJA
nestrot10 2010.09.07. 06:17:16
ORBÁN 2006-ban már ELKEZDTE: " A Kormányt el kell zavarni "...( erre az uszításra mentek ki rendszeresen az emberek az utcára), most ORBÁNT ÉS KORMÁNYÁT kell ELZAVARNI ÉS NAPONTA EZT ELMONDANI,Leírni mindenűtt... úgy uszítani a Népet, ahogy ORBÁNÉK tették...
Eljött az IDŐ!!!!!!-minél később zavarjuk el őket annál ÁRTALMASABB lesz MAGYARORSZÁGNAK. EMBEREK ÉBRESZTŐ!
ORBÁN TAKARODJ!!!!!!
Eljött az IDŐ!!!!!!-minél később zavarjuk el őket annál ÁRTALMASABB lesz MAGYARORSZÁGNAK. EMBEREK ÉBRESZTŐ!
ORBÁN TAKARODJ!!!!!!
nestrot10 2010.09.07. 06:18:23
a Fidesz és Orbán KÁRTÉKONY -mint a Kátrány...."Rákot" OKOZ az ORSZÁGNAK! ORBÁN maga a "Politikai "TUMOR":)
nestrot10 2010.09.07. 06:32:25
NESZTEK...BAROM FIDESZ SZAVAZÓK! :DDD Palira vett a gonosz törpe mi?
Most picit korrigálhattok OKT 3-ÁN..Pici büntit adhattok NEKI!!! Csak okosan!!!!!
Most picit korrigálhattok OKT 3-ÁN..Pici büntit adhattok NEKI!!! Csak okosan!!!!!
nestrot10 2010.09.07. 06:40:30
ELBUKOTT A FÜLKEFORRADALOM-el lehet Húzni!
Waldi! 2010.09.07. 07:31:14
Ugy el vannak foglalva a demokracia terjesztesevel, megy hogy a Jobbik programjanak megvalositasaval, hogy a 2x forintbedontes utan kormanyozni mar nem ernek ra.
Talan nem a fooligarchaval kene meccsre jarni, foleg mert ha jol tudom nem jatszottunk VB dontot, hanem az IMF-el kene targyalni, hogy ne 220 forint legyel a svajci frank!
Nemzetronto Armany Viktor mondjal le!
Talan nem a fooligarchaval kene meccsre jarni, foleg mert ha jol tudom nem jatszottunk VB dontot, hanem az IMF-el kene targyalni, hogy ne 220 forint legyel a svajci frank!
Nemzetronto Armany Viktor mondjal le!
Roy 2010.09.07. 07:33:54
@eventus: Amennyiben jól emlékszem a forint akkor kezdett igazán mélyrepölésbe amikór Kósa, Szijjártó a görögökhöz nasonló csődöt vízionált. Másodszor meg amikor az IMF-el az orbán kormány megszakította a tárgyalásokat.
Nem kellene ennyire elvakultnak lenni. Ideáig több kárt okoztak, mint hasznot az országnak.
Ideáig csak a nagy semmittevés történt.
Nem kellene ennyire elvakultnak lenni. Ideáig több kárt okoztak, mint hasznot az országnak.
Ideáig csak a nagy semmittevés történt.
min 2010.09.07. 07:55:21
@SiKom: A románok süllyednek tovább? Hahaha.
A sikeres tárgyalások az nálad a nyalás kategória? Mi vagyunk a fasza gyerekek mert kirúgtuk őket? A befektetők szerinted ezt a keménytökűséget értékelik vagy a stabilabb pénzügyi helyzetet? A vadászgép tenderükről már nem is beszélek mert kb vicc amit a két kormány együtt tett ez ügyben.
Jó lenne ha felébrednél.
A sikeres tárgyalások az nálad a nyalás kategória? Mi vagyunk a fasza gyerekek mert kirúgtuk őket? A befektetők szerinted ezt a keménytökűséget értékelik vagy a stabilabb pénzügyi helyzetet? A vadászgép tenderükről már nem is beszélek mert kb vicc amit a két kormány együtt tett ez ügyben.
Jó lenne ha felébrednél.
vinyi 2010.09.07. 08:00:45
@min: bólogatni az IMF-nek pénzért szerinted milyen kategória? Az neked sikeres, ha azt csinálod amit mások mondanak miközben feladsz mindent? Gratulálok. :)
vinyi 2010.09.07. 08:02:03
Ja, az írás meg 0. 00.
vinyi 2010.09.07. 08:02:46
@nestrot10: figyelj, ne izgulj. Hamarosan megkapod a gyógyszeredet a nővérkétől.
eszkep 2010.09.07. 08:31:30
Nocsak, újabb dzsunka blog, amit belinkel az Index.
Amúgy az írás információtartalma effektíve 0, a színvonal is ennek megfelelően ehhez tendál.
Amúgy az írás információtartalma effektíve 0, a színvonal is ennek megfelelően ehhez tendál.
gorcsev54 2010.09.07. 08:47:40
@version: Azért lenne itt még a tudáson kívül is valami(ha nem baszták volna szét)-mondjuk élelmiszer termékek.De még tudnék sorolni.De van igazság abban amit írtál(de azért a Gyurcsányi politika nagyban hibás-meg az elődjei is)
gorcsev54 2010.09.07. 08:48:36
@nestrot10: Mert Viktor még a mai napig sem tudja mi a dezertőr szónak a jelentése!